§
kujundite lisamine;
§
joone ja jutumulli lisamine;
§
kujundi kopeerimine;
§
kujundi suuruse muutmine ja peegelpildi
moodustamine;
§
kujundi värvi muutmine;
§
kujundi sisse teksti lisamine;
§
teksti suuruse ja värvi muutmine;
§
kujundi asetus teise kujundi taga.
Ülesanne
Microsoft Word, kujundid.
Teeme Microsoft Word keskkonnas kujundite
abil enda ja kirjutame kõhule oma nime. Riided on seljas värvilised.
Microsoft Word – menüü „Lisa“ – alammenüü „kujundid“
7. tund INTERNETI OTSINGUMOOTOR JA VEEBISÕNASTIK
Tunni eesmärk: Oskad interneti otsingumootoreid ja veebisõnastikku kasutada. Tead, mis on sünonüümid (tähenduse poolest sarnased sõnad).
Enne, kui alustad! Kuula õpetajat ja jälgi ülesandeid. Räägin, kuidas sa ülesandeid tegema hakkad.
Ülesandeid tehes mängime VEPA - mängu. Millised võistkonnad, hääletugevus ja spleemid? Mängu aeg 30. min. Järgneb memme vigur.
1. ülesanne
Kaaslasele Microsoft Word failis ülesande koostamine (sünonüümid) ja selle Stuudiumi kaudu edastamine.
Eelimses tunnis tegid sellise ülesande. Tee selle järgi. Lisa tööjuhend ja muuda sõnu.
Leia vähemalt üks sünonüüm järgmistele sõnadele:
uhke ..............................................................
töötama ...........................................................
tüdruk .............................................................
lõhn...............................................................
magama...........................................................
2. ülesanne
Kaasõpilase saadetud ülesande lahendamine ja õpetajale edastamine (Stuudiumsse).
Saadetud ülesandeid lahendame EKI sünonüümisõnastikku kasutades: www.eki.ee/dict/sys/
3. ülesanne
Mängi seda mängu: https://learningapps.org/view1772137
Abi saad sünonüümisõnastikust (link üleval).
4. Kiireimatele lisaülesanne:
Maastiku joonistamine Paintis. Vaata ja proovi teha: https://www.youtube.com/watch?v=0WLUZwRC-Tg
6. tund VEEBISÕNASTIKU KASUTAMINE (SÜNONÜÜM)
1. Veebilehega „Päriselt ka või?“ tutvumine (noortele suunatud projekt) ja video (http://www.pariseltkavoi.ee/) vaatamine.
2. Ankeetide analüüs. Ankeetide põhjal tulpdiagrammide koostamine (Microsoft Word). Eelmises tunnis alustatud töö lõpetamine.
3. Interneti otsingumootorite ja veebisõnastiku kasutamine.
Sünonüümid ehk tähenduse poolest sarnased sõnad.
Ava sünonüümisõnastik: http://www.eki.ee/dict/sys/
Kasuta seda järgmist ülesannet tehes (töölehel).
uhke ..............................................................
töötama ...........................................................
tüdruk .............................................................
lõhn...............................................................
magama...........................................................
2. Võrdle leitud sõnu
pinginaabri omadega. Täienda oma tööd.töötama ...........................................................
tüdruk .............................................................
lõhn...............................................................
magama...........................................................
3. Koosta kaaslasele sarnane ülesanne, las ta otsib mõnele sõnale samatähendusliku sõna. Ülesanne koosta Microsoft Word failina ja edasta talle Stuudiumi kaudu.
5. tund Ankeedi analüüs (töö jätkub).
4. tund ANKEEDI ANALÜÜS
Ülesanne "Meie klassi lemmikud"
1. Ava tühi Microsoft Word dokument.
2. Vali menüüst "LISA" (Insert) graafikud (Chart).
3. Vali tulpdiagramm (otsi ruumiline ehk 3D). Vajuta OK.
4. Lehele ilmub diagramm ja avaneb Microsoft Excel aken.
5. Microsoft Exel aknasse A2 kirjuta oma esimene küsimus nt Milline on sinu lemmikloom?
6. Microsoft Exel aknasse esimesse ritta (B1 - H1) kirjuta klassikaaslaste vastused. NB! Sama vastust ära korda. Nt. karu, põder, hunt.
Vastuseid saab olla kuni seitse.
7. Küsimuse kõrvaltulpa märgi arv, mitu õpilast vastas, et tema lemmik... (nt loom) on ....(nt karu). Nt: Oletame, et vaid üks õpilane vastas "Karu". Kolmele meeldis "põder" ja kahele "hunt".
8. Ülearused väljad kustuta. Tee aktiivseks ja vajuta klaviatuuril "DELETE" nuppu või hiire paremklõps ja valik delete.
9. Pane Exceli aken ristist (üleval paremal nurgas) kinni.
10. Pane oma tulpdiagrammile pealkiri. Selleks klõpsa diagrammi üleval olevale tekstiväljale. Nt pealkiri "Lemmikloom".
11. Tee kõigi küsimuste kohta tulpdiagramm. Katseta erinevaid kujundusi.
3. tund ANKEET
1. Mõtle välja viis küsimust, mida soovid
küsida oma klassikaaslaste lemmikute kohta.
Nt Milline on Sinu lemmikfilm?
Milline on Sinu lemmikvärv?
Kas Sulle meeldib rohkem mängida korv- või jalgpalli?
Jne.
2. Koostame küsimuste põhjal ankeedi.
3. Selleks ava Microsoft Word.
4. Salvesta tühi fail nimega "Ankeet NIMI".
5. Kirjuta pealkirjaks ANKEET.
6. Kirjuta tervitus ja oma ootused ankeedi täitjale.
Nt Tere head klassikaaslased! Olen NIMI. Palun vasta minu küsimustele ja too ankeet tagasi nädala pärast. Aitäh!
7. Kirjuta viis küsimust.
8. Lisa küsimustele numeratsioon.
9. Vorminda tekst.
Selleks tee kogu tekst aktiivseks (vajuta alla vasak hiireklahv ja lohista kursorit mööda teksti).
Vali kirjatüübiks Times New Roman ja tähemärgi suuruseks 12 punkti, pealkiri kirjuta 16 punkti suuruselt.
10. Vaata veel üle, et lause algaks suure tähega ja tühikud ja komad on õigesti sisestatud.
11. Saada töö õpetaja e-mailile: opetajavastused@gmail.com.
7. Kirjuta viis küsimust.
8. Lisa küsimustele numeratsioon.
9. Vorminda tekst.
Selleks tee kogu tekst aktiivseks (vajuta alla vasak hiireklahv ja lohista kursorit mööda teksti).
Vali kirjatüübiks Times New Roman ja tähemärgi suuruseks 12 punkti, pealkiri kirjuta 16 punkti suuruselt.
10. Vaata veel üle, et lause algaks suure tähega ja tühikud ja komad on õigesti sisestatud.
11. Saada töö õpetaja e-mailile: opetajavastused@gmail.com.
2. tund Arvuti sise- ja välisseadmed
•Arvutikomplekti
riistvara koosneb kõige lihtsamalt
protsessorikastist, monitorist, klaviatuurist ja hiirest.
protsessorikastist, monitorist, klaviatuurist ja hiirest.
•kõik
seadmed, mis on protessorikasti sees on siseseadmed ja
kõik, mis sealt väljas on välisseadmed.
kõik, mis sealt väljas on välisseadmed.
•Arvuti
tööks esmavajalikud siseseadmed on: protsessor,
emaplaat, mälu, kõvaketas, graafikaart ja toiteplokk.
emaplaat, mälu, kõvaketas, graafikaart ja toiteplokk.
•Arvuti
korpusest väljaspool paiknevaid seadmeid, mis on
arvutiga mingil moel ühendatud ja mis on võimelised sellega
suhtlema, nimetatakse arvuti välisseadmeteks:
klaviatuur, hiir, skänner, monitor (kuvar/ekraan), printer,
hiir, mälupulk.
Lihtsaltöeldes on väliseadmed kõik arvutikomplektiga
ühendatud seadmed, mis ei asu arvuti korpuse sees.
Välisseadmeid on väga erinevaid ja pea kõiki arvuti
siseseadmeid on saadaval ka välisseadmete vormis.
arvutiga mingil moel ühendatud ja mis on võimelised sellega
suhtlema, nimetatakse arvuti välisseadmeteks:
klaviatuur, hiir, skänner, monitor (kuvar/ekraan), printer,
hiir, mälupulk.
Lihtsaltöeldes on väliseadmed kõik arvutikomplektiga
ühendatud seadmed, mis ei asu arvuti korpuse sees.
Välisseadmeid on väga erinevaid ja pea kõiki arvuti
siseseadmeid on saadaval ka välisseadmete vormis.
Harjuta. Sinu
ülesandeks on jagada erinevad arvuti osad
tulpadesse. Otsusta, kas see seade on Siseseade või
välisseade: https://learningapps.org/2504847
tulpadesse. Otsusta, kas see seade on Siseseade või
välisseade: https://learningapps.org/2504847
Jätka kleepetööga "Sise- ja välisseadmed". Tegemist on
teadmiste kontrolliga (arvestuslik hinne).
teadmiste kontrolliga (arvestuslik hinne).
[*Viide: http://heiki.tpt.edu.ee/eucip/sissejuhatus.html]
Video
Kuidas tavalised inimesed arvutit kasutades silmad
tervena hoiavad? https://www.youtube.com/watch?v=7sPoCOJ-rt0
Mis on arvuti?
https://lihtnearvuti.weebly.com/mis-on-arvuti.htmlMis on arvuti osad?
https://lihtnearvuti.weebly.com/mis-on-arvuti-osad.html
Mis on riistvara?
https://lihtnearvuti.weebly.com/mis-on-riistvara.html
https://lihtnearvuti.weebly.com/mis-on-riistvara-uumllesanne.html
Kleepetöö "Siseseadmed ja välisseadmed"
https://drive.google.com/open?id=1l62IZDa0A4kioFgGtL-gL4a2ziLhvVkh
Arvutite teemalise plakati valmistamine
https://drive.google.com/open?id=1ZZTQhhKSFFb6AHuKk4p-VqLOgxjPYknP
(viide: http://kkirsipuuajaveeb.blogspot.com/p/4-klass.html)
No comments:
Post a Comment